Cadrele didactice de la grădinița cu program prelungit din Craiova au amenajat pentru copii un spațiu liniștit, colorat, care să le dezvolte imaginația dar și alte abilități precum comunicarea și învățarea eficientă.
Spațiul care se află în exteriorul grădiniței a fost împărțit în patru părți . Acestea sunt destinate tuturor elevilor grădiniței .
Sub supravegherea unui cadru didactic, micuții poți folosi acest loc pentru a se juca, pentru a învăța lucruri noi sau chiar pentru a se liniști atunci când trec prin momente mai puțin plăcute .
Cadrul didactic Cristina Băloi, coordonatoarea proiectului a declarat: „Unul din mijloacele intuitive prin care copiii pot cunoaşte lumea înconjurătoare este G.R.L.I., pentru că acest spațiu constituie un mijloc de recreere, de destindere şi totodată de asimilare de noi cunoştinţe şi de reactualizare a celor vechi. În acelaşi timp, face legătura directă cu natura şi cu societatea, cu rezultatele muncii omului. Crearea unui mediu natural care să cuprindă aranjamente armonioase cu pietre, nisip, mușchi de copac, plante, ghivece și alte elemente din materiale refolosibile au făcut posibilă amenajarea GRLI în unitatea noastră”.
Faptul că spațiul se află afară, în natură, reprezintă unul dintre cele mai mari beneficii pentru micuți.
Profesoara coordonatoare am mai adăugat și: „GRLI este locul în care preșcolarii intră zâmbind, în care stimularea mentală și vizuală, relaxarea minții, sufletului, creativitatea, dar și învățarea este mai eficientă într-un context outdoor inedit conform cerințelor, astfel încât activitățile din cadrul acesteia să fie o combinație de activități în aer liber, de educație de mediu și de dezvoltare socială și personală.
Amenajarea spațiului dedicat GRLI este ofertant atunci când vine vorba despre creșterea stimei de sine, trăirea de experiențe inedite, cunoașterea, socializarea sau chiar depășirea propriilor limite. Varietatea de culori și creativitatea tuturor cadrelor didactice implicate dau o stare de confort și trezesc interesul copilului de a participa la sarcini noi și complexe, de a se integra rapid într-un grup, învață să recunoască meritele celorlalți, să respecte ideile, sentimentele și nevoile tuturor fiind orientați către cooperare și colaborare. Profesorul și copiii stiu să vorbească despre elementele G.R.L.I. cu pasiune, drag de creația lor, în care își răsfață simțurile și trăiesc cele mai firești stări în procesul relaxării, liniștirii sau învățării”.
Sursa: craiovaforum.ro